Pavlove tipy #10

Pavlove tipy #10

Pavlove tipy sú aj samostatný týždenný newsletter. Ak by ste sa chceli prihlásiť, môžete tak spraviť na www.pavel.tips


Šetnásť dní sme boli s Liyou na cestách Čínou. Ak sledujete moje videá, tak to asi viete. pretože tento mesiac som vydal 16 videí! Šestnásť! Keď som to zbadal, tak som skoro odpadol.

Malo to aj zmysel, trošku som pohol sledovanosťou, i keď tento mesiac bol dosť zlý. Je pekne, všetci sú vonku a nikto sociálne siete moc nesleduje. Sledovanosť klesla všade, na YouTube aj na Tik Toku. Ak by som dal takto veľa videí von na jeseň, asi by to pomohlo viac, ale verím že na jeseň sa ľudia k tým videám budú vracať. Mať o šestnásť videí na kanále viac nie je rozhodne na škodu. A najmä aktuálny cestovateľský obsah po Číne mi tam už veľmi chýbal.

Konečne som prekročil 30 000 odberateľov a tri milióny videní. I keď to trvalo dlhšie než som čakal. Keďže by som rád dal do konca roka 100 000, mám čo robiť. Na leto plánujem robiť témy videí tak, aby sa dostávali viac medzi ľudí. Niečo ako bolo posledné video Život na Slovensku očami Číňanov. Darilo sa mu, a tak som si povedal že to bude zaujímavý seriál - “??? na Slovensku očami Číňanov”. A zároveň si zase oddýchnem od cestovateľských videí, lebo to mi dalo zabrať.

No a čo som sa naučil? V prvom rade som sa neuveriteľne zlepšil v strihu. Dokázal som mať dvadsať minútové video hotové za štyri hodiny, niečo čo mi trvalo predtým aj dva dni. Naučil som sa aj viac natáčať tak, aby som mal potom menej roboty počas hľadania príbehu vo videu. Prišiel som na technické vychytávky a dokonale som sa spoznal s mojím novým foťákom. A zároveň som mal prvýú barter spoluprácu s firmou PGYTech, ktorý mi na cesty dali ich skvelý batoh.

No a potom som sa prišiel na to, že sa musím vyhýbať osobným nadpisom pri názvoch videa. Tie nefungujú. Ale keď dám do názvu videa nejakú zaujímavosť, tak to naopak ide dobre. Napríklad video Prečo sa najväčšie jazero v Číne zmenšilo o 94%? je príklad názvu videa, ktoré má potenciál dobre fungovať. Naopak keď som dal názov videa "Dnes už som toho mal plné zuby", nikoho to nazujímalo. Lesson learned.

Teším sa že som skončil s touto video naháňačkou. Ale som za to vďačný, lebo som sa v tvorbe videa posunul o level vyššie, sám to cítim. Najmä čo sa týka efektivity, rýchlosti, ale aj kvality strihu a spracovania farby. Videli ste videá? Čo na ne hovoríte?


A inak mám skvelý tip na Youtubera. TechAltar robí vzdelávacie videá o Číne, mňa však zaujal tým že žil dlho v Číne, vie čínsky a pracoval v čínskych technologických firmách. Prináša tak veľmi veľa vzdelávacích videí o technológiách v Číne, ktoré nikde inde nenájdete. Oo a je z Nemecka, nie z Ameriky, takže jeho videa nie sú politicky zaťažené.


(poznámka: Tento newsletter neprešiel korektúrou, určite obsahuje chyby a preklepy, za ktoré sa ospravedlňujem. Chcem však tento newsletter udržať spontánny, píšem ho aby som si zaznemal rôzne nápady a postrehy, a tak ich korektorke posielať nebudem)